Nederlands Kamerkoor – Plótiyu usnúv (Baldassare Galuppi)
Baldassare Galuppi - Plótiyu usnúv Uit het concert "De Mozart van St. Petersburg".
Meer informatie

Nederlands Kamerkoor – Plótiyu usnúv (Baldassare Galuppi)

slider-image

Baldassare Galuppi – Plótiyu usnúv

Uit het concert “De Mozart van St. Petersburg”.

Ook interessant

slider-image

Nederlands Kamerkoor – Da pacem Domine (Arvo Pärt)

Nederlands Kamerkoor – Da pacem Domine (Arvo Pärt)

slider-image

Arvo Pärt – Da pacem Domine

Uit het concert “De Tijd Staat Stil”.

slider-image

Nederlands Kamerkoor – O presviatáya Mariye Dévitse (Anoniem)

Nederlands Kamerkoor – O presviatáya Mariye Dévitse (Anoniem)

slider-image

Anoniem – O presviatáya Mariye Dévitse

Uit het concert “De Mozart van St. Petersburg”.

slider-image

Nederlands Kamerkoor – The day is so dark (Pärt Uusberg)

Nederlands Kamerkoor – The day is so dark (Pärt Uusberg)

slider-image

Pärt Uusberg – The day is so dark

Uit het concert “De Tijd Staat Stil”.

slider-image

Nederlands Kamerkoor – De Mozart van St. Petersburg

Nederlands Kamerkoor – De Mozart van St. Petersburg

slider-image

Het Nederlands Kamerkoor neemt ons mee naar Oekraïne en Rusland. In Oekraïne heeft de klassieke muziek lange tijd geen eigen ontwikkeling gekend en bleef behoudend. In Rusland haalden vooruitstrevende heersers als Peter de Grote en Catharina de Grote Italiaanse, Franse en Duitse kunstenaars naar het hof, bijvoorbeeld de componisten Baldassare Galuppi (1706-1785) en Giuseppe Sarti (1729-1802), beiden net iets jonger dan Bach. Galuppi en Sarti werden wel als de vertegenwoordigers van de ‘Russische barok’ beschouwd. Maar het was juist Oekraïene waar de meest boeiende muziek vandaan kwam. De Oekraïense componisten Bortnjanski en Berezovski, tijdgenoten van Mozart, werden door hun muziek beïnvloed en wisten aan hun muziek in klassieke stijl iets volstrekt eigens toe te voegen.

slider-image

Nederlands Kamerkoor – De Mis van Martin

Nederlands Kamerkoor – De Mis van Martin

slider-image

De mis van Frank Martin bleef zo’n veertig jaar in zijn bureaula liggen. Hij schreef het in de jaren twintig, maar wilde niet dat het uitgevoerd werd: “Ik vond het een zaak tussen God en mijzelf”. Inmiddels is het stuk een hoogtepunt uit het koorrepertoire. Naast de relatief behoudende mis van Martin staat Messiaens grensverleggende Cinq Rechants: een expressieve compositie gebaseerd op het liefdesverhaal van Tristan en Isolde. Samen met werken van Messiaens leerling Ton de Leeuw en Pierre Villette vormt het een prachtig programma waar liefhebbers van a-cappellakoormuziek hun hart aan kunnen ophalen.

WORD LID

Preview geëindigd.
Om van Volkoren.tv te genieten heb je alleen een account nodig.

WORD NU LID INLOGGEN
ANNULEREN